כולנו מודעים לכך שהתשלום עבור ביטוח הבריאות המשפחתי או האישי הוא חודשי ולכל החיים. אפילו המשכנתא מסתיימת יום בהיר אחד, ובוודאי שהתשלום על רכישת הרכב או המקרר. אבל תשלומי ביטוח הבריאות מלווים אותנו לאורך כל חיינו ומיועדים ליום בו נזדקק להם. יום זה, בתקווה שלא יגיע, הוא הסיבה העיקרית לעריכת הביטוח הזה. והיום הזה, בו מתרחשת תאונה, או מתקבלת בשורה רעה בקשר למצב הבריאות של מי מבני המשפחה לצערנו הרב, מבשר על תחילתה של תקופה מאתגרת, בתקופה הזאת הטיפול בבריאותנו או בבן משפחה אחר שחולה הופך למרכז חיינו. בעיות בריאות, על פי רוב, נשארות לתקופה. ותקופה זו דורשת הערכות מחדש, מכל היבט, רגשי, משפחתי, כספי, פיזי, בריאותי. בתקופה זו ההוצאות הן מרובות, וחברות הביטוח נצמדות למשפטים הצפופים במעמקי הפוליסה. ומשפחות רבות עלולות להתאכזב שאין להם כיסוי מלא, או אפילו חלקי.
כאן חייב להיכנס לתמונה סוכן הביטוח, כי בכל תחום, כשצריך כדאי מאוד להיעזר באיש מקצוע, בתחום הביטוח זהו סוכן הביטוח. אשר יהיה שם עבורכם בזמן עריכת הביטוח ובעת התביעה. הוא זה שחייב לייצג אתכם נאמנה מול חברת הביטוח וידרוש עבורכם את המגיע לכם. הפרסומות של ביטוח ישיר אומנם מצחיקות, אך המציאות מוכיחה שסוכן הביטוח שלכם, ולא מוקדן של ביטוח ישיר שמעולם לא פגש אתכם, הוא חלק ממעגל התמיכה שלכם, הוא מכיר אתכם, את משפחתכם והוא הוא שיהיה שם כדי לסייע ולהקל, באותם רגעים לא פשוטים, בהם הבריאות בוגדת ויש צורך להפעיל את פוליסת הבריאות שלכם.
על מה להתעקש בבחירת סוכן ביטוח
כשהכול בסדר, כולם בסדר. מתי אנשים נבחנים? כשהסדר משתבש
זו לא חוכמה לגבות כל חודש כסף על ביטוח בריאות, החוכמה היא להיות שם כשמשהו משתבש, כשיש צורך לעמוד מול חברת הביטוח, ולעמוד על הזכויות של המבוטח הנמצא בצרה בריאותית.
אז קודם כל חשוב לדעת האם יש לסוכן הביטוח שאתם עומדים לבחור ניסיון בתחום הזה, האם ייצג לקוחות מול חברות הביטוח? האם טיפל בתביעות ביטוח בעבר? כמה שנים הוא עובד עם חברת הביטוח בה הוא מציע לבטח אתכם?
כפי שפתחתי וכתבתי ביטוח בריאות הוא לכל החיים ורצוי לא לעבור מפוליסה לפוליסה בוודאי לא בגילאים בוגרים.
ברור שהפרמטרים האלה אינם תקפים בביטוח ישיר שכן שם אין סוכן ביטוח אלא מוקדנים המתחלפים. אותו מוקדן שצירף אתכם לביטוח ישיר לא יהיה אותו מוקדן שיטפל בתביעה שלכם. ואם ביטוח ישיר מחליט לדחות את התביעה, מול מי תגישו את ההתנגדות שלכם להחלטה?
ובכלל עדיף לפגוש פנים אל פנים את האדם בו תשימו את מבטחכם שנים רבות. אני מקבל פניות רבות דרך האתר ולא תמיד יכול לפגוש את כל אלו השולחים טפסים לקבלה לביטוח אך אני משתדל לזמן למשרד לפחות את אלו מאזור המרכז שנכיר ובמקרה של לקוח שקיבלנו ממכמנים (ליד כרמיאל) קבעתי שאעבור דרכם בסיום טיול משפחתי במוצאי שבת רק לראות את הפנים מאחורי טפסי הביטוח ושהם יכירו אותי. אני לא חושב שבביטוח ישיר היה מתרחש מפגש כזה.